Tarptautinis bakalaureatas
Pasiruošk tokiai ateičiai, apie kokią svajoji!
Tarptautinis bakalaureatas (TB) – tai akademiškai itin stipri ir visame pasaulyje pripažįstama švietimo programa, skirta ugdyti visapusiškai išsilavinusius, kritiškai mąstančius ir atsakingus pasaulio piliečius. TB diplomą vertina ir Lietuvos, ir užsienio universitetai.
Karalienės Mortos mokykloje siekiame suteikti jaunuoliams tiek galimybių, kiek tik įmanoma, kad jie pasiektų aukščiausių savo rezultatų ir, baigę šią programą, įstotų į savo pirmojo pasirinkimo universitetus.
Karalienės Mortos mokyklos tikslas – tapti Tarptautinio bakalaureato Tęstinumo mokykla („IB Continuum School“), turinčia visų trijų TB programų (PYP, MYP ir DP) akreditacijas ir užtikrinančia nuoseklų tarptautinį ugdymą nuo pradinės mokyklos iki gimnazijos.
Pagal Diplomo programą (angl. DP – Diploma Programme) 11–12 klasių jaunuolius KMM sėkmingai mokome jau nuo 2021 m. Džiaugiamės 2024 m. rudenį tapę ir Pradinio (angl. PYP – Primary Years Programme) bei Pagrindinio (angl. MYP – Middle Years Programme) ugdymo programų mokykla kandidate*.
Tarptautinio bakalaureato pasaulio mokyklas vienija bendra filosofija – įsipareigojimas užtikrinti aukštos kokybės, iššūkių kupiną tarptautinį išsilavinimą, kuris, esame tikri, yra svarbus mūsų mokiniams.
*Tik Tarptautinio bakalaureato organizacijos akredituotos mokyklos gali siūlyti bet kurią iš keturių akademinių programų: Pradinio ugdymo programą (PYP), Pagrindinio ugdymo programą (MYP), Diplomo programą (DP) arba su karjera susijusią programą (CP). Mokyklos kandidatės statusas negarantuoja, kad akreditacija bus suteikta. Daugiau informacijos apie Tarptautinį bakalaureatą ir jo programas rasite svetainėje http://www.ibo.org.
Pradinio ugdymo programa (PYP) skirta pradinukams ir siekia ugdyti jų smalsumą, meilę mokymuisi ir orientuojasi į holistinį ankstyvojo amžiaus ugdymą, lavinantį ne tik akademines žinias, bet ir socialinius bei emocinius vaikų įgūdžius. Šioje programoje daug dėmesio skiriama vertybėms, kritiniam mąstymui, kūrybiškumui, problemų sprendimui bei bendradarbiavimui. Tai – lanksti mokymo programa, orientuota į tyrinėjimą, reiškia, kad vaikai skatinami ieškoti atsakymų į jiems rūpimus klausimus bei ugdomi jų įgūdžiai ir gebėjimai, kurie padeda jiems mokytis visą gyvenimą. Sužinoti daugiau galite čia: ibo.org/programmes/primary-years-programme/.
Pagrindinio ugdymo programa (MYP) skirta 11–16 metų mokiniams ir suteikia jiems galimybę gilinti žinias, sujungiant skirtingas disciplinas – tuo siekiama, kad mokiniai suprastų ir suvoktų, kaip skirtingos disciplinos, pavyzdžiui, istorija, geografija, matematika, kalbos, gamtos mokslai ar kt., tarpusavyje siejasi ir kaip gebėjimai, įgyti vienoje disciplinoje, gali būti pritaikomi kitose. Tokia integracija leidžia mokiniams suprasti mokomų dalykų tarpusavio ryšius ir perkelti įgytas žinias iš vienos srities į kitą. Ši programa ypatinga tuo, kad stiprina mokinių gebėjimus kritiškai mąstyti, tyrinėti ir aktyviai įsitraukti į mokymosi procesą, todėl, išmokę įgytas žinias taikyti praktikoje, jie geriau pasiruošia realiam gyvenimui. Sužinoti daugiau galite čia: ibo.org/programmes/middle-years-programme/.
Diplomo programa (DP) skirta 16–19 metų mokiniams ir yra orientuota į jų pasirengimą studijuoti universitete bei karjeros planavimui. Ši programa lavina jų kritinį ir analitinį mąstymą, padeda įgyti išsamių akademinių žinių bei puoselėja įvairialypius įgūdžius, tokius, kaip savarankiškumas, problemų sprendimas ir etinis vertinimas. Be pagrindinių akademinių dalykų, mokiniai rengia rašto darbą (Extended Essay), dalyvauja kūrybiškumo, aktyvumo ir socialinės veiklos (CAS) projektuose bei gilinasi į žinojimo prigimtį per Pažinimo teorijos (TOK) kursą, kuris lavina kritinį mąstymą ir tobulina analitinius įgūdžius. Sužinoti daugiau galite čia: ibo.org/programmes/diploma-programme/.
Tarptautinio bakalaureato (TB) organizacija naudoja programų modelius, kad aiškiai ir vizualiai parodytų, kaip yra struktūruojamos programos ir kokių tikslų siekiama. Kiekvienas modelis vaizduoja, kad TB ugdymas nėra tik dalykai – jis apima ir įgūdžius, vertybes bei visapusišką asmens augimą. Kodėl tai svarbu:
Aiškumas ir komunikacija. Modeliai padeda mokiniams, tėvams ir mokytojams greitai suprasti kiekvienos programos kryptį ir tai, kaip organizuojamas mokymasis.
Visuminis mokymosi vaizdas. TB išsilavinimas apima ne tik akademines disciplinas, bet ir asmenybės ugdymą: tarptautiškumą, mokinio profilį, mokymosi įgūdžius bei vertybes.
Programų nuoseklumas. Visi modeliai pabrėžia bendrus TB principus – tyrinėjimą, mokymosi kontekstą pasauliniu mastu, mokinio centro principą. Kartu kiekvienas modelis išryškina ir savo unikalumą:
- PYP (Primary Years Programme) – ugdo smalsumą ir tyrinėjimo įgūdžius, akcentuoja mokymąsi per tarpdisciplinines temas.
- MYP (Middle Years Programme) – jungia žinias su realaus pasaulio kontekstais, stiprina kritinį mąstymą ir projektinę veiklą.
- DP (Diploma Programme) – suteikia akademinį gilumą ir platumą, jungia dalykus su tokiais elementais kaip „Theory of Knowledge“, „Extended Essay“ ir „CAS“ veiklos.
Gairės mokykloms ir mokytojams. Modeliai veikia kaip struktūros, pagal kurias planuojami mokymo turinys, vertinimas ir ugdymo strategijos, užtikrinant nuoseklų ryšį su TB filosofija.
Centre – mokinys. Visuose modeliuose mokinys yra centre, pabrėžiant, kad TB ugdymas pirmiausia yra orientuotas į mokinį ir jo augimą, o ne vien į turinio perteikimą.
© International Baccalaureate Organization 2018
Tarptautinis bakalaureatas siekia ugdyti smalsius, žiniomis ir rūpestingumu pasižyminčius mokinius, kurie padėtų kurti geresnį ir taikesnį pasaulį, grįstą tarpkultūriniu supratimu ir pagarba. Tai puikiai dera su Karalienės Mortos mokyklos vizija ugdyti drąsius ir visą gyvenimą besimokančius žmones. Visada pirmenybę teikiame mąstymo kultūros puoselėjimui, skatindami mokinius kelti klausimus, tyrinėti ir ugdyti meilę mokymuisi visą gyvenimą.
Karalienės Mortos mokykloje siekiame ne tik suteikti stiprų akademinį pagrindą, bet ir ugdyti visapusišką asmenybę, todėl charakterio ugdymas yra neatsiejama mūsų ugdymo proceso dalis – vadovaujamės tokiomis vertybėmis kaip pagarba, kūrybiškumas, drąsa, jautrumas, tvirtumas, adaptabilumas. Mokome mokinius pažinti ne tik savo šalį, bet ir visą pasaulį, ugdydami pagarbius įvairovei ir atsakingus pasaulio piliečius. Mes puoselėjame akademinį meistriškumą, kuriame mąstymo kultūrą ir stipriname mokinio turimas individualias stiprybes.
Žemiau esančiuose vaizdo įrašuose sužinokite apie tai daugiau.
Karalienės Mortos mokykloje ir Tarptautinio bakalaureato PYP programoje siekiame tų pačių tikslų: ugdyti smalsius, žiniomis, kritiniu mąstymu ir rūpestingumu pasižyminčius mokinius, kurie padėtų kurti geresnį ir taikesnį pasaulį.
Nuo pat Karalienės Mortos mokyklos įkūrimo laikomės ugdymo principų, kurie glaudžiai siejasi su PYP programos filosofija: kiekvienoje amžiaus grupėje mokiniai kasmet nagrinėje 6 pagrindines temas, jos apjungia skirtingus mokomuosius dalykus, nes tai padeda vaikams suvokti ryšius tarp jų, mokiniai ruošia metų projektus. Kalbame su mokiniais, kad svarbus ne tik rezultatas, bet ir pats mokymosi procesas. Toks ugdymas atspindi vieną pagrindinių Tarptautinio bakalaureato programos elementų – tyrinėjimu grįstą mokymąsi.
PYP programos filosofija dėmesį skiria ne tik integruotam mokymuisi, bet ir bendradarbiavimui, todėl KMM mokytojai reguliariai turi tarpdalykinį ir bendrą planavimą. Tai ugdo supratimą apie įvairiapusį mokymą ir padeda kurti prasmingą ir įtraukiančią mokymosi patirtį mokiniams.
Karalienės Mortos mokyklos tikslas – suteikti tarptautinį išsilavinimą Lietuvos vaikams, todėl čia mokome lietuvių kalba ir turime nepaprastai stiprią pilietiškumo giją. Tarptautinės programos mūsų mokykloje sustiprins ugdymo kokybę ir atvers mokiniams dar daugiau naujų galimybių, tačiau net ir gavę Tarptautinio bakalaureato PYP ir MYP programų akreditacijas, išlaikysime savo išskirtinumą – pilietiškumo ugdymą ir šūkį „Local school, global education“ / „Globalus ugdymas lietuviškoje mokykloje”. Pradinėje ir pagrindinėje mokykloje tęsime mokymą lietuvių kalba, o Tarptautinio bakalaureato Diplomo programa bus mokoma anglų kalba, kaip ir iki šiol.
Ir toliau didelį dėmesį skirsime pilietiškumo ugdymui, mūsų vertybės ir lietuviškas identitetas išliks stiprūs, nes tai – nepaprastai svarbi net ir pasaulio piliečio identiteto dalis. Lietuviškas identitetas ir savęs kaip pasaulio piliečio suvokimas yra dvi svarbios pamatinės vertybės, kurios viena kitą papildo. Tarptautinis bakalaureatas padeda mokiniams tapti sąmoningais pasaulio piliečiais, suprasti globalias problemas, gerbti kultūrų įvairovę ir atsakingai veikti globaliame kontekste. Tikime, kad mūsų vaikai užaugs pasitikėdami savimi, didžiuodamiesi savo lietuviška kilme ir prisidės prie Lietuvos ir pasaulio ateities kūrimo.
Tarptautinio bakalaureato pradinio ugdymo programa (PYP) skatina holistinį požiūrį į mokymąsi ir siekia ugdyti visapusiškai stiprią asmenybę – lavinti ne tik akademines žinias, bet ir socialinius bei emocinius vaikų įgūdžius, padedančius sėkmingai veikti nuolat kintančiame pasaulyje.
Mokiniai kasmet nagrinėja šešias tarpdisciplinines temas, kurios apjungia įvairias mokymosi disciplinas. Tai padeda vaikams suprasti ryšius tarp skirtingų dalykų ir pritaikyti žinias realiame gyvenime.
Pradinio ugdymo programos (PYP) esmė – tyrinėjimu grįstas mokymasis, tai reiškia, kad vaikai skatinami kelti klausimus, ieškoti atsakymų, tyrinėti ir kritiškai mąstyti. Tai ugdo smalsumą, kūrybiškumą ir norą mokytis visą gyvenimą.
Tarptautinio bakalaureato pradinio ugdymo programoje vaikai mokosi tyrinėti pasaulį per smalsumą ir refleksiją. Tėvai gali jiems padėti ir namuose – galbūt vienas taiklus klausimas gali paskatinti visą tyrinėjimo procesą? Vietoje greito atsakymo į vaikų dažnai užduodamus klausimus, verta užduoti dar vieną klausimą, pavyzdžiui, „Kaip manai, kaip tai veikia?” arba „Kaip galėtum tai sužinoti?”, vietoje įprasto „Kaip tau sekėsi?”, pasiteirauti „Ko iš šios situacijos išmokai?”
Kviečiame tėvus tapti vaikų mokymosi partneriais ir tyrinėti drauge, palaikyti vaikų sprendimus ir, svarbiausia, padėti jiems suprasti, kad mokymosi kelionėje ypač svarbus yra ir procesas, ne tik rezultatas.
Skatindami tyrinėjimą ir refleksiją, padėsime vaikams ugdyti pasitikėjimą savimi, savarankiškumą ir meilę mokymuisi. Nes tikrasis mokymasis vyksta ne tada, kai atsakome į klausimus, o kai išmokstame juos drąsiai kelti.
Leiskime vaikams būti tyrinėtojais, o mes būkime jų įkvėpėjai!
Pagrindinio ugdymo programos (MYP) tikslas – ne tik gilinti žinias, bet ir sujungti skirtingas disciplinas, kad mokiniai suprastų pasaulį kaip vientisą sistemą, o ne atskirų pamokų rinkinį.
Pavyzdžiui, geografijos pamokose mokiniai nagrinėja klimato pokyčius, o gamtos mokslų – jų poveikį aplinkai ir ekosistemoms. Matematikos pamokose jie mokosi analizuoti duomenis apie pasaulinius demografinius pokyčius, o istorijos – tiria, kaip šie pokyčiai lėmė migraciją ar konfliktus.
Toks mokymosi būdas leidžia vaikams ne tik įsiminti faktus, bet ir pritaikyti žinias realiame pasaulyje. Jie išmoksta pastebėti sąsajas, analizuoti, kritiškai mąstyti ir kūrybiškai spręsti problemas. Ši integracija padeda mokiniams geriau suvokti mokomuosius dalykus ir pasiruošti šiuolaikiniam, nuolat besikeičiančiam pasauliui.
Karalienės Mortos mokykloje daug dėmesio skiriame žinioms įgyti ir kompetencijoms ugdyti. Dirbame su Approaches to Learning (ATL) modeliu, siekdami padėti mokiniams tapti savarankiškais, efektyviai mokytis ir gebėti pritaikyti žinias įvairiuose kontekstuose. Tarptautinis bakalaureatas išskiria pagrindines kompetencijų grupes, kurios yra ugdomos visose disciplinose ir veiklose. Šios kompetencijos padeda mokiniams įgyti gebėjimų, reikalingų sėkmingam mokymuisi ir gyvenimui. Jie yra skirstomi į 5 grupes:
- Mąstymo gebėjimai – kaip analizuoti, vertinti ir kūrybiškai spręsti problemas.
- Tiriamieji gebėjimai – kaip rinkti, vertinti ir apdoroti informaciją.
- Komunikacijos gebėjimai – kaip aiškiai reikšti mintis, tiek raštu, tiek žodžiu.
- Socialiniai gebėjimai – kaip bendradarbiauti, išklausyti kitus ir dirbti komandoje.
- Savikontrolės gebėjimai – kaip planuoti laiką, valdyti emocijas ir siekti tikslų.
Šių kompetencijų ugdymas padeda mums įgyvendinti Karalienės Mortos mokyklos siekius – ugdyti drąsius ir visą gyvenimą besimokančius žmones, kurie geba kritiškai mąstyti, aiškiai reikšti mintis, dirbti komandoje, nebijoti rizikuoti ir prisiimti atsakomybę. Siekiame ugdyti visapusiškas asmenybes, kurios supranta pasaulio sąsajas, yra pasirengusios padėti kitiems, nori pažinti ir kurti taikesnį pasaulį.
Tarptautinio bakalaureato mokinio profilis apibūdina 10 savybių, kurias vertina viso pasaulio TB mokyklos. Visų TB programų siekis – ugdyti tarptautinį požiūrį turinčius žmones, kurie yra bendruomeniški, suvokia atsakomybę už mūsų planetos ateitį ir prisideda prie geresnio bei taikesnio pasaulio kūrimo.
Puoselėja savo smalsumą, ugdosi klausimų formavimo ir tyrimų atlikimo įgūdžius. Moka mokytis savarankiškai ir drauge su kitais. Noriai mokosi ir tai daro visą gyvenimą.
Geba suprasti ir taikyti teorines žinias praktikoje, domisi įvairiomis disciplinomis. Įsitraukia į vietinių ir globalių problemų sprendimą bei idėjų įgyvendinimą.
Taiko kritinio ir kūrybinio mąstymo įgūdžius analizuojant ir sprendžiant sudėtingas problemas. Yra iniciatyvūs priimdami pagrįstus, etiškus sprendimus.
Yra kūrybingi ir geba bendrauti pasitikėdami savimi, įvairiais būdais ir skirtingomis kalbomis. Efektyviai bendradarbiauja ir atidžiai klausosi, atsižvelgdami į kitų asmenų ir grupių nuomonę.
Elgiasi sąžiningai ir dorai, vedami stipraus teisingumo ir sąžiningumo jausmo. Gerbia visų žmonių teises ir orumą. Prisiima atsakomybę už savo veiksmus ir jų pasekmes.
Analizuoja ir kritiškai vertina tiek savo kultūrą, tiek asmenines istorijas, taip pat ir kitų vertybes bei tradicijas. Domisi įvairiomis nuomonėmis, jas analizuoja, ir yra pasirengę mokytis iš patirties.
Yra empatiški, užjaučiantys ir pagarbūs. Užsiima socialine veikla bei imasi iniciatyvos, siekdami teigiamų pokyčių tiek aplinkiniams, tiek supančiam pasauliui.
Neapibrėžtumą priima ryžtingai ir yra jam pasiruošę; siekdami atrasti naujas idėjas ir inovatyvius sprendimus dirba tiek savarankiškai, tiek bendradarbiaudami. Susidūrę su iššūkiais ir pokyčiais yra atsparūs ir geba rasti išradingus sprendimus.
Supranta, kad siekiant savo ir kitų gerovės, yra svarbu suderinti intelektualinius, fizinius ir emocinius gyvenimo aspektus. Pripažįsta, kad yra susiję su kitais žmonėmis ir su pasauliu, kuriame gyvena.
Nuodugniai apmąsto pasaulį, jo reiškinius ir savo idėjas bei patirtis. Supranta savo stiprybes ir silpnybes, kad galėtų efektyviai mokytis ir tobulėti.
Mokomųjų dalykų pasirinkimas ir lygiai
Mokiniai TB programoje privalo mokytis 6 dalykus – iš kiekvienos grupės turi pasirinkti po 1 mokomąjį dalyką. Juos mokiniai renkasi pagal savo pomėgius, stiprybes ir planuojamas studijas.
3 dalykai turi būti pasirinkti mokytis aukštesniuoju lygiu (higher level, HL), kiti 3 – standartiniu lygiu (standard level, SL).
Per dvejus TB programos metus aukštesniojo lygio kursui skiriama 240 valandų, standartinio lygio – 150 valandų.
Dėstomoji kalba
Visa Tarptautinio bakalaureato diplomo programa yra dėstomoji anglų kalba. Lietuvių kalba vedamos tik lietuvių literatūros pamokos.
Lietuvių literatūra
Anglų kalba ir literatūra (English A)*
*Anglų kalbą ir literatūrą, kaip 1 grupės dalyką, mokosi lietuvių kalba nekalbantys mokiniai (atvykę iš užsienio). Iš 2 grupės jie renkasi ispanų kalbą.
Mokiniai, kurių gimtoji kalba yra lietuvių, 1 grupėje renkasi lietuvių literatūrą, o iš 2 grupės gali rinktis – anglų kalbą arba anglų kalbą ir literatūrą.
Anglų kalba ir literatūra (English A)
Anglų kalba (English B)
Ispanų kalba (Ab initio)
Istorija
Psichologija
Geografija
Ekonomika
Globalioji politika
Biologija
Chemija
Fizika
Aplinkos sistemos ir visuomenės
Matematika: analizė ir metodai
Matematika: taikymai ir interpretacija
Kaip šeštąjį mokomąjį dalyką mokiniai turi pasirinkti vieną dalyką iš 2 (ispanų kalba), 3 arba 4 grupės.
Visi Tarptautinio bakalaureato diplomo siekiantys mokiniai papildomai atlieka šias 3 privalomas veiklas: rašo išplėstinį rašinį (Extended essay), nagrinėja Pažinimo teorijos (TOK) kursą ir vykdo projektinę CAS (angl. Creativity, Activity, Service) programos veiklą.
TB filosofijoje šie 3 komponentai vadinami branduolio dalykais ir jais siekiama išplėsti mokinių akademinius patyrimus bei sudaryti galimybę įgyjamas žinias ir kompetencijas taikyti praktikoje.
Pažinimo teorijos kurse mokiniai yra prašomi apmąstyti žinių prigimtį ir ieškoti atsakymo į klausimą – kaip mes žinome tai, ką teigiame žinantys.
Mokiniai mokosi suvokti ir kritiškai vertinti įvairius pažinimo (mokymosi) būdus ir sritis, kelti klausimus, vertinti informacijos šaltinius, formuluoti argumentus, reikšti nuomonę. Mokydamiesi jie taip pat:
- aiškiau suvokia pažinimo proceso daugiasluoksniškumą,
- įsivardija ir įsivertina savo turimas nuostatas,
- lavina gebėjimą įžvelgti skirtingas perspektyvas,
- padaro įžvalgų srityse, kurių anksčiau nebuvo apmąstę,
- įvertina mokomųjų dalykų sąsajas,
- lavina kritinį mąstymą ir tobulina analitinius įgūdžius.
Tai – 100 valandų kursas, integruotas į kitus mokomuosius dalykus (2 pamokos per savaitę). Pažinimo teorija vertinama pristatymu žodžiu ir mokinio rašomu 1600 žodžių rašiniu.
Tai – savarankiškas mokslinis tiriamasis darbas (4000 žodžių rašinys), kurį kiekvienas mokinys rašo savo pasirinkta tema, pasirinkto dalyko mokytojui.
Šio darbo metu mokiniai ne tik gilinasi į juos dominančią sritį, bet ir praktiškai ruošiasi studijoms universitete: mokosi formuluoti tinkamus tyrimo klausimus, įsitraukti į temos nagrinėjimą, išsakyti savo idėjas ir argumentus.
Savarankiškam darbui skiriama apie 40 val.
Tai yra esminė ir unikali TB programos dalis, kurios tikslas – auginti įvairius mokinio gebėjimus. Ji padeda mokiniams suvokti užklasinę veiklą kaip kasdienybės dalį – imdamiesi jos, mokiniai mokosi išlaikyti balansą tarp akademinės ir kitos asmenybę auginančios veiklos.
Mokiniai dalyvauja įvairiose veiklose, inicijuoja ir įgyvendina asmeninius ar bendruomeninius projektus. Projektai gali apimti bet kurią vieną kryptį arba sujungti dvi ar visas tris kūrybiškumo, fizinės veiklos ir savanorystės kryptis:
- Kūrybiškumas (Creativity) – menas bei kitos veiklos, lavinančios kūrybinį mąstymą.
- Fizinė veikla (Activity) – sportas ar kita veikla, ugdanti sveikos gyvensenos įgūdžius.
- Socialinė veikla (Service) – savanoriška veikla, kurios metu ugdomos mokinio socialinės kompetencijos ir rūpestis kitais bendruomenės nariais ar aplinka.
REIKALAVIMAI DIPLOMUI GAUTI
Baigdami Tarptautinio bakalaureato diplomo programą mokiniai turi sėkmingai įvykdyti šiuos reikalavimus:
- Mokytis ir baigti 3 dalykus aukštesniuoju lygiu.
- Mokytis ir baigti 3 dalykus standartiniu lygiu.
- Baigti Pažinimo teorijos (TOK) kursą.
- Pateikti originalų Išplėstinį rašinį (EE), kurio apimtis yra 4000 žodžių.
- Išpildyti individualų kūrybinės, fizinės ir socialinės veiklos (CAS) planą.
EGZAMINAI
Mokiniai privalo laikyti galutinius visų šešių dalykų egzaminus. Egzaminus rengia ir vertina išorinė Tarptautinio bakalaureato organizacija (IBO). Pasiekimai kiekviename dalyke vertinami nuo 1 (nepatenkinamai) iki 7 (puikiai) balų. Iš egzaminų reikia surinkti ne mažiau kaip 24 taškus. Maksimalus galimas balų skaičius diplomui yra 45.
Aukštesniojo ir standartinio lygio dalykai yra vertinami vienodai, skaičiuojant bendrą diplomo įvertinimą. Tai reiškia, kad 6 balų įvertinimas standartinio lygio dalyke nėra mažiau vertingas nei 6 balai atitinkamame aukštesniojo lygio dalyke.
Atveria duris
TB diplomas suteikia platesnes galimybes. Sėkmingai TB diplomo programą pabaigęs mokinys yra laukiamas geriausiuose užsienio universitetuose, nes TB diplomas yra pripažįstamas kaip atliepiantis ypač aukštos kokybės tarptautiniu mastu pripažįstamą ugdymo standartą. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad TB DP mokiniai demonstruoja geresnį pasirengimą mokytis universitete ir prisitaikyti prie studentams keliamų reikalavimų.
Mokiniai puikiai išlavina kalbinius įgūdžius
Puikiai angliškai kalbantys mokiniai naudojasi plačiais informaciniais resursais, efektyviai bendrauja, įsitraukia į tarptautinius klausimus ir turi platesnį pasirinkimą studijoms po mokyklos.
Mokiniai išnaudoja savo potencialą
Ši dinamiška programa mokiniams kelia aukštus akademinius lūkesčius, skatina drįsti naujoms patirtims, išeiti iš komforto zonos, siekti tikslų, nebijoti klaidų ir iššūkių ir taip paaugti kiekvieną dieną.
Mokiniai renkasi, ko mokysis
Diplomo programa suteikia galimybę pasirinkti mokykloje studijuojamus dalykus pagal turimus pomėgius, akademines ambicijas ar įsivardintas asmenines stiprybes.
Mokoma holistiškai
Programa reikalauja aukštos motyvacijos, akademinio atkaklumo ir įsitraukimo, bet taip pat siekiama užtikrinti pusiausvyrą tarp akademijos ir kitos veiklos, sudarant galimybes mokinių kūrybinei veiklai, savęs lavinimui ir atsakingam įsitraukimui į vietinių ar tarptautinių bendruomenių veiklą. Programa moko įsivertinti stiprybes ir auginti asmenines savybes, kurios kelia iššūkių.
Įgalina mokytis visą gyvenimą
Dėka savo dinamiškumo, nuoseklaus mokymosi, aukštų akademinių lūkesčių, programa ypatingai sustiprina mokinių gebėjimą mokytis savarankiškai, įtvirtina išskirtinius mokymosi įgūdžius ir išlavina mokinių darbo etiką ir asmeninę atsakomybę.
Gabrielė Kaupaitė,
Karalienės Mortos mokyklos PYP programos koordinatorė
gabriele.kaupaite@kmmokykla.lt
Lolita Zagurskaitė,
Karalienės Mortos mokyklos PYP programos koordinatorė
lolita.zagurskaite@kmmokykla.lt
Virginija Barbaravičiūtė,
Karalienės Mortos mokyklos DP programos koordinatorė
virginija.barbaraviciute@kmmokykla.lt