VILNIUS

Ugdymas virtualioje erdvėje

Ugdymas virtualioje erdvėje

Dėl paskelbto karantino mūsų mokykla, kaip fizinė vieta, neveikia, bet mokymasis vyksta toliau - kiekvieną rytą mokiniai ir mokytojai susitinka ne klasėse, o virtualioje erdvėje. Mokiniai pagal ugdymui virtualioje erdvėje adaptuotą tvarkaraštį dalyvauja mokytojų tiesioginėse pamokose bei mokosi savarankiškai, konsultuojasi su mokytojais tuomet, kai turi papildomų klausimų.

Visiems mums perėjimas prie virtualios mokyklos sukėlė nemažai iššūkių ir nuogąstavimų, ar viskas pavyks, kaip norėtume, kaip planavome ir kaip įsivaizduojame kokybišką mokymąsi virtualioje erdvėje. Jau pirmosios UVE dienos parodė, kad esame pasirengę, adaptabilūs, kūrybiški ir bendruomeniški.

Mokytojai dirba visi išvien, kaip vienas kumštis, pagelbėdami vienas kitam, pasidalindami geriausiomis idėjomis, bendrai planuodami ir siekdami, kad net pasikeitusiomis sąlygomis kiekvienas mokinys patirtų mokymosi sėkmę. Šį laikotarpį mokytojai išnaudoja kaip ypatingą galimybę ugdyti vaikų savarankiškumą, atsakomybę, drąsą, tarpusavio pagarbą ir tvirtumą. 

Net patys mažiausi mokinukai jungiasi į gyvas pamokas, atlieka užduotis, daro sporto ir šokio pertraukėles, skaito, reflektuoja. Pastariesiems bent pradžioje reikia tėvų pagalbos, bet matome, kaip sparčiai vaikai mokosi naudotis kompiuteriu ir sutartomis programomis.

Vyresnieji puikiai prisitaikė prie naujosios realybės, imasi akademinių iššūkių bei draugiškai, atrodo, kur kas intensyviau nei bet kada anksčiau, padeda vienas kitam. Matome, kad vaikai ir virtualioje erdvėje išlieka savimi – jie išradingi, kūrybingi, žingeidūs.

Didžiuojamės nuostabiais savo mokinių tėvais, kurie patys žongliruodami šeiminiais ir darbiniais įsipareigojimais, yra tikras ramstis perkeliant ugdymą į virtualią erdvę. Jų praktinė ir emocinė pagalba savo vaikams bei linkėjimai, idėjos ir pasiūlymai mokyklai yra neįkainojami.

Kiekvieną dieną sprendžiame kylančius iššūkius – technologinius, akademinius, emocinius, buitinius - kiekvienas asmeniškai ir visi kartu. Mokomės kiekvieną dieną. Džiaugiamės matydami, kad kiekvienas bendruomenės narys žengia į priekį vis naujas erdves paversdamas savo komforto zona. Visada žinojome, kad esame ypatingos bendruomenės dalis. Dabar šį stiprų jausmą išgyvename bent po keletą kartų per dieną. 

Apie UVE Karalienės Mortos mokykloje

UVE nėra ugdymo(si) klasėje atitikmuo. Tai ugdymasis, kuris esamoje situacijoje suteikia galimybę išlaikyti kokybiško mokymo(si) tęstinumą. UVE vyksta:

- Sinchroniškai (tiesioginės pamokos, kai vienu metu prisijungia mokytojas ir mokiniai);

- Nesinchroniškai (įrašytos pamokos, kurias mokiniai turi peržiūrėti);

- Savarankiško mokymosi būdu (mokiniams duodamos užduotys, kurias jie turi atlikti iki numatyto termino);

- Grupe/individualiai (jei mokinys susiduria su iššūkiais)

 

Perkeldami ugdymą į virtualią erdvę Karalienės Mortos mokykloje siekiame:

- Nuspėjamumo ir tęstinumo: naudojamės tais programiniais įrankiais, kuriuos jau esame išbandę, mokomės po truputį;

- Prioritetų: koncentruojamės į esminius ugdymo tikslus;

- Pusiausvyros: stengiamės palaikyti pusiausvyrą tarp prie ekranų praleidžiamo laiko ir kitokių mokymosi formų;

- Gerovės: skatiname kiekvieną dieną skirti laiko sportui ar šokiui, bendravimui ir asmeniniams poreikiams;

- Kantrybės: mokomės visi žingsnis po žingsnio, nepasiduodame susidūrę su sunkumais ir nepanikuojame. 

Tėvų atsiliepimai:

„Mums ši diena prasidėjo labai sklandžiai. Vaikams viskas buvo aišku, nekilo jokių sunkumų, nei techninių, nei dėl mokymosi turinio. Labai patinka, kad išlaikomas toks pats pamokų režimas, kad bendravimas su mokytojais ir klasiokais derinamas su savarankiška veikla. Esu visiškai rami dėl tolimesnio nuotolinio mokymosi ir vaikų atsakingumo. Svarbiausia, kad mokytojai būtų sveiki!“

„Mūsų dukros labai pozityviai priėmė UVE, džiaugėsi naujais atradimais ir įtraukiančiomis pamokomis. No stress, taip sakant. Ačiū už pastangas ir vertiname jūsų gebėjimą taip greitai transformuotis ir prisitaikyti prie naujos aplinkos!“

„Dėkojame labai visai komandai už didžiulį daromą darbą. Suprantame, kad labai nelengva, todėl ypatingai vertiname. Džiaugiamės ir didžiuojamės būdami KMM dalimi. Baigsis karantinas, o patirtys ir nauji įgūdžiai liks. Visiems kartu – tikrai pavyks“.

„Organizuota viskas puikiai. Aiškus tvarkaraštis, organizuotos veiklos, paruoštą medžiaga ir užduotys. Smagu buvo matyti mokytoją ir klasės draugus. Džiaugsmo teikia ir neįprastas mokymosi kartu procesas“.

Mokinių pamąstymai:

„Šiandien labai pavargau, nes daug mokiausi, bet ir linksma, nes man labai patiko pamokos ir daryti projektą”. 

„Mokymosi diena buvo puiki, internetu dirbti smagu. Sužinojau, kas ir kaip yra OneNote”.

„Labai keista ir įdomi diena. Labai greitai susigaudžiau, kur reikia eiti. Atrodo, kad pamokos prasidėjo vos prieš sekundę”. 

„Man labai patiko virtualiai skaityti pasaką, visiems pasikeičiant paeiliui“.

„Džiaugiuosi, kad galiu tyrinėti interneto ir kompiuterio galimybes“.

„Kai nespėju, galiu ramiai savo tempu pabaigti darbus“.

„Šią dieną baigiu nekantria emocija“. 

Mokytojų atsiliepimai:

„Visi kolegos, į kuriuos kreipiausi, padeda… tai nėra vienas žmogus; net 22 valandą padeda, jei reikia“.

„Aš pati šypsausi: kokie vaikai buvo mokykloje, tokie ir online: vieni linkę užduoti daugybę klausimų, kiti nori padiskutuoti, paieškoti lengvesnių kelių, tretiems tiesiog viskas gerai“.

VILNIUSVILNIUS
Cover1
KAUNASKAUNAS
Cover2
©2020 Karalienės Mortos mokykla